23.09.2012

Langvatnet (Knut Hem / Eystein Hagen)

 
 
når jeg snubler og sjaker
strekker dårlig til
jeg trenger lading og tid for meg sjøl 
da pakker jeg med meg mat og vin
og reiser dit jeg hører til
 
hvissvass og ståk, løgn og fjas
kan lett fylle ei blank bok med mas
men sannhet beint fra en ærlig  skog
er rikdomm et bilde på idyll
 
Ref:
når jeg sverger vatnet og himmelens ro
er jeg våken og kledd opp for fest
for i urgammal lek skal vi danse vi to
og fylle hverandre med ro
 
så dreier jeg skiva tilbake  i tid
dit vannet er stille og himmelen blid
og midt på vollen ser jeg meg sjøl
danse inn i evigheta mi
 
for ung er jeg ikke
og takk gud for det sjøl om jeg ikke tror du er nær
for i mitt eget indre så kribler det litt
når jeg tenker på alt som jeg er

Ref:
når jeg sverger vatnet og himmelens ro..
 

Ingen kommentarer: